martes, 14 de octubre de 2008

Cròniques d'un exàmen norueg

Bon dia a tots i totes!! //No us espanteu, és ràpid de llegir! ;)

Com alguns sabeu, ahir vem fer el nostre primer examen oficial a la Gjøvik University College!
Al ser el primer examen farem una descripció detallada de la nostra odissea!
A les 9h començava el nostre meravellós examen, eren les 8:45h i encara no sabiem a quina aula haviem d'anar. Vem veure un parell d'alemanyes del mateix curs que es dirigien a un dels edificis, a la llunyania venien la russa i la iraniana, així que vem esperar, i al veure que elles tmb es dirigien al mateix lloc vem dir - Les seguim?? I així vem fer, vem perseguir a les bones dones!! :D
Un cop a l'edifici i després de confirmar amb una de les alemanyes (alias Bianca) i la russa (alias Annia) que allà era l'examen, vem reconèixer els nostres noms a les llista de la porta de l'aula. Bé, el Miguel sortia a les 2 aules, així que es va venir amb mi!!

L'aula estava plena de gent, vem seure on vem poder. Va ser llavors quan unes dones d'uns 60 anys que eren les encarregades de controlar l'examen van començar a explicar el complicat i extrany examen. Cridaven les normes en norueg, així que tots els internacionals, el xinu empanat més, estavem amb la cara de - Q esta dient aquesta bona dona!!
Va ser en aquell moment quan una alumna es va oferir a explicar l'examen en anglés!! Q mona ella! Però jo no em vaig empanar de res, pk una de les dones, la que cridava ,em demanava la meva tarjeta d'estudiant. Aquesta tarja te la donen al principi de curs i en ella et posen una enganxina que et serveix per indicar que has pagat el semestre i k ets legal.
Doncs jo era ilegal, no tenia enganxinaaaaa aahhhhh!! Oh my god! Li vaig explicar que era pk m'havien fet una de nova pk la primera posava Susanna Blanco i jo no sóc aquesta noia :D , però em va dir q sense enganxina res de res, que havia d'anar a l'altre edifici.

Abans de marxar de l'aula, vaig anar a l'altre punta a parlar amb el Miguel, a dir-li que havia d'anar en busca de l'enganxina perduda i que si sabia empanat de com es feia l'examen. Logicament ell tampoc s'havia empanat, massa difícil per nosaltres :D
Així que li vaig ask al noi de la taula del davant si ens podia explicar el funcionament. Ell amablement ens va explain pk servien els 18.000 fulls que teniem, i k estaven en norueg!! Us explico:
  1. Dos fulls Din-A3 amb el logo de la uni, número de candidat i número de fulls utilitzats. La dona no marxa fins que no has escrit el teu número de candidat, el qual és aleatori i està a una llista que et mostra la bona dona.
  2. Dos fulls Din-A3 amb el segell de la uni. Aquests fulls són els que pots fer servir per les teves notes en brut. Miguel no sabia pk s'utilitzaven, així que els va emprar com a carpeteta per posar tots els fulls del seu examen, la seva dona li va treure i el va mirar amb cara estranya.
  3. 5 fulls d'examen. Aquests fulls són d'aquests que es calca quan escrius i es fan un parell de copies. Són quadriculats blancs amb les ratlletes blau cel, la 1era copia és groga i la 2ona és blava. Doncs aquests són els fulls realment útils. Has de enumerar cadascun,amb el número de pàgina actual i el número total de pàgines emprades per l'exàmen. També has de posar el teu codi de candidat i el codi de l'assignatura.
Doncs tots aquests són els fulls que et donen, i la mecànica a seguir és que al final has de posar en un dels fulls din-A3 els fulls d'examen blancs, i a l'altre els fulls grocs. Quan entregues l'examen la dona conta si tens el número correcte de fulls entregats a cada paquetet, més mona la iaia!!

Això és el que l'alumne norueg ens va explicar en un momentet i la veritat és que li estem molt agraïts, pk kin embolic!! Quan va acabar l'explicació vaig sortir corrent de classe i literalment corrent vaig anar a l'altre edifici a buscar l'enganxina. Pel camí em vaig creuar amb la tai (és una noia tailandesa i no recordem el nom :S), estava igual que jo, només q ella ja tenia l'enganxina :D Vaig demanar-li a la dona del taulell, em va posar l'enganxina i jo no sé com em veuria però em va tell -Good luck!!
Després de la carrera de tornada vaig arribar a classe on... taxan.. el Miguel ja no hi era!! La dona li va fer anar a l'altre classe pk no estava a la llista, es veu q les llistes de la porta eren d'un altre dia, d'un examen q no em fet, pk no em de fer, no us espanteu!! ;)

Continu llavors amb la meva història que per desgracia encara no ha acabat, però queda poc, trankils!! La dona em dona la llista i em diu que m'apunti, ja m'havia apuntat abans, i em diu el meu número de candidat. Fins que no l'apuntu als fulls dinA3, ella no marxa, porten un super control. LLavors recordo que em va dir que llegis no sé que i que ara tornava. En aquell moment li havia donat l'examen a la 'Tai', que com té dos exemplars, em dona un pk així ja tinc examen.

Bé, ja estava tot, ja el tenia a les meves mans!! :D Començo a llegir les preguntes... i no entenc res de res. Em pregunten per un tal INT i IMD o sth per l'estil!! Dèu meu que passa, suspendré l'examen??
Em giro i comprovo que la 'Tai' alça el braç pk aquell no era el nostre examen!! La dona ve, li expliquem que no és el correcte, parla en norueg, no sé que diu :S Llavors intervenen dos estudiants noruegs molt maleducats, que de males maneres li diuen a la dona que calli, que parli més fluix i un seguit més de coses que no sonaven bé!! Pobre dona, si era bona, el que passa és que estava una mica liada, cosa de l'edat!!

Ara si tenia el meu examen, aquest si que era, i a més era fàcil!! :D Bé, també tenia la meitat de la llista de la dona que en els moments de tensió s'havia oblidat! Si si, li vaig tornar, no me'l vaig quedar pas :D

Eren exactament les 9:07h i per fi tot estava en calma. Només comentar que els 2 energumens maleducats es queixaven a les 9:04h, quan teniem 3 hores per un examen on teniem 6 preguntes i només calia contestar-ne 4, simplement increïble!!

Pd: Ens va anar bé! :D Si tots els examens són així, acabo here la carrera ;)
Pd2: La dona als 5 min d'examen buscava alguna cosa per les taules, em va take el meu llapis i em va tell -I don't know where is mine!! - i em va somriure!! Li vaig caure bé ;)



2 comentarios:

Anónimo dijo...

Quan has dit q eren i 4 minuts no m'ho creia! xD semblava q tot hagués passat en més temps.
Espero q anés b i l'aproveu :P
Ja ens direu!
(k)

knil dijo...

Mare meva, si es que el que no et passi a tu.... XDDD
Potser jo vindré a acabar la carrera si és tan fàcil XDDDD